Länka era bloggar!

hej hej, jag börjar med att skriva att min dator ha kraschat igen, så det blir till att leta reda på era bloggar än en gång :(
Vissa har jag sparat som en liten ikon på externa hårddisken.. Men länka till era bloggar i säkerhetens skull så jag hittar er :)

Idag tog jag mig ut på en morgonpromenad igen, och de va så grymt skönt!
Jag har skyllt på att det är för tidigt nu när jag måste åka till kursen klockan 8 men jag kom på att det var bara en dålig bortförklaring för att jag inte orkat..
Men nu jävlar, jag klev upp 6 och gick ut och gick en timme och ska försöka göra det varje morgon, iallafall på vardagarna.
Allt handlar om prioritering..

Igår på kursen gick vi igenom "sunda matvanor" och jag tycker att sånt är riktigt intressant..
Vi pratade om förbränning, mättnad och hungerkänslor, bodsocker och lite om ätstörningar..
Jag kom och tänka på en speciell grej, att när kroppen ställer om sig på svällt, vilket den gör ganska snabbt så utsöndrar musklerna ammoniak som kan fräta sönder ledband och gör att man luktar illa, att svetten luktar värre och att man luktar typ acceton..
Lärare sa det "Så om ni misstänker att någon har ätstörningar så kan ni gå och lukta på dom, ni kan ge dom en kram eller något. Speciellt anorektiker och bulimiker brukar lukta."
Asså jag har hört att andedräkten kan bli lite konstig och lukta acceton om man äter dåligt.. men att man kan känna lukten på 1½meters avstånd är väll lite att ta i..

Aja, idag ska vi fortsätta på gårdagen så jag lär ju skriva igen när jag är hemma ikväll :) see ya!




Kommentarer
Postat av: Liyan

Det där lät lite sjukt. Men det kan vara en förklaring till varför så många smala tjejer i min skola har äckligt mycket parfym på sig :S

2010-11-02 @ 14:04:52
URL: http://liyan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0