2-4-6-8

Jag tänkte mig förra veckan att jag skulle testa en liten diet vars namn är "2-4-6-8" men jag tänkte kanske göra om den lite..

Jag kom av mig så fort helgen kom men jag tänkte köra igång igen..

Ja iallafall denna diet är en av dom mest populära har jag hört och är väldigt simpel, den går ut på att man ska äta 200kcal en dag, 400,600 och 800.. typ Måndag - 200, Tisdag - 400, Onsdag - 600, Torsdag - 800, Fredag - 200  osv...

Sen kan man ju självklart mixa lite som man vill tex 8 - 4 - 2 - 6.. variationerna är oändliga.. så ta något som passar just dig :)


Det är grymt bra om man kan variera intagen för varje dag och på såvis hålla igång ämnesomsättningen och undvika att kroppen vänjer sig vid ett visst intag.

Dock är det väldigt svårt för mig.. eller ja snarare omöjligt att klara sig på 200kcal på en dag men jag skulle endå vilja sätta mig på en utmaning så jag kanske skulle typ ta 350 - 600 - 800 - 400   eller något annat.. det visar sig ..

Det som är bra när man vet kalori intaget i förväg så kan man planera innan och göra ett bra matschema .. jag måste iallafall planera innan annars kommer jag låta hungern ta över och jag kommer trycka i mig något dumt..  vilket är grymt onödigt.

Jag tror att jag börjar idag på 600.. och nu ska jag verkligen hålla denna lilla diet, nu gäller det inte att äta så lite man kan på en dag, nu har jag ett mål..

även om jag skulle ha ätit 500 på en 800-dag så får jag väll ta en biffig macka eller nått..

Denna diet är strikt och bör vara grymt strikt och man borde försöka hålla sig till den exakt för att den ska funka..




Kommentarer
Postat av: Francesca

Hej där! :)

Min blogg har också blivit mördad nu. Tänkte bara skriva att jag har gjort en ny.

2010-10-14 @ 17:46:04
URL: http://luftbank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0