Kontroll

Har börjat med morgonvägningarna igen och det var -6hg från igår trotts dunderhetsen igårkväll.. Det var en ganska kul överaskning :)

Jag satt och kollade på min lista nu där jag skrivit upp vikten dag för dag, förutom för dom senaste 3veckorna.. aja
Iallafall så såg jag nu att jag går ju fan bara upp och ner, upp och ner, upp och ner.. har växlat mellan 75-77 i nästan 4 månader och det suger ju, hårt.
Och jag har inte mätt mig på 3 veckor och kan bara tänka mig hur många plus det är..

Jag såg även att min lägsta vikt är 75,3kg det är ju fan långt över flera utav ers högsta vikt..
Nu är jag på 76 prick, och aldrig att jag ska komma över det igen never!
Jag känner era miner och dömande blickar igenom dataskärmen, att ni rynkar på näsan för att ni blir äcklad över att jag är så fet.. usch.. det gör jag iallafall, jag blir äcklad!

Jag skulle kunna försöka att försvara mig och säga att jag är på en plattå eller nått men det skulle bara vara en löjlig bortförklaring..
Jag hamnade i en sån period som jag hade för ett år sen,innan då jag börjat gå ner i vikt, att jag försökte vara nöjd med den jag är, hur jag ser ut.. jag släppte taget om allt och gled längre och längre bort från den kontrollen jag hade då jag klarade att gå ner från 87kg.. det är ELVA kilo mer än vad jag väger nu och det var för mindre än ett år sen jag vägde så mycket, hurfan hamnade jag där ? jo jag hade ingen kontroll.. då blev det så.

Och jag har glömt bort hur jag har kontroll, hur jag går ner i vikt.. jag ser hoppet till och från sen ser jag att siffrorna på vågen ökar och jag tappar kontrollen igen.

75,3kg var den sista vikten jag skrev in i min viktdagbok på viktpejl.se och jag tänker inte skriva in nån vikt där alls förrän jag kommit nedanför den vikten.. Samma med mätningen.. Jag vet att jag har gått upp, jag vet att centimetrarna har plussats på jag behöver inte ha att det stirrar mig i ansiktet överallt.. det räcker med spegeln och vågen.

Jag måste verkligen försöka.. MÅSTE kämpa på! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0