dumma små människor

Jag kan inte sluta tänka på människor som jämt måste klaga på andra människor.. klaga på människor som kämpar för att göra något åt sitt utseende..
Vissa vill bli större, vissa vill bli muskulösare, vissa vill bli mindre..
Och tydligen enligt många är detta fel.. och jag förstår inte varför..

Jag hittade ett inlägg som var ett bra exempel på en sån människa, som klagar.
Hon klagar på att det finns så många "viktminskningsbloggar" och att allt för många kämpar på att gå ner i vikt och få bättre hälsa.
Hon menar att hälsa betyder ju inte att du behöver vara smal, för hon kände minsann tjejer med 10-20 kilos övervikt och dom var hälsosamma, dom motionerade regelbundet och undvek sötsaker.

Jag slår vad om att dom tjejerna gärna skulle bli av med dom överflödiga kilona och kanske något till.. Bara för att man säger att man är nöjd med sig själv så betyder det inte att man inte skulle vilja ändra på saker.. man kanske bara gett upp hoppet.

Gud jag tappade ju helt bort vad jag ville skriva egentligen men aja :P det jag ville försöka få fram är att personer som alltid varit vacker och haft fin kropp, som inte ha behövt känna att dom vill ändra på något med sitt utseende.. Dom som kanske inte fått dumma kommentarer angående deras utseenden under uppväxten..
Dom personerna tror jag aldrig kommer att förstå någon som mig, någon som ni, någon som kämpar varje dag att försöka nå sitt mål.
Allt dom säger är "sluta! va nöjd med hur du ser ut! du är fin som du är!", vad tror dom att man ska säga? "Ja men dåså, tack för att du säger det :) nu slutar jag upp med detta och lär mig gilla mig själv som jag ser ut idag! tack!" haha..
Ne.. Men det sjuka är ju verkligen att dom tror att en lite kommentar från dom ska få allt bra, att man ska göra exakt som dom säger.

Jag hade en kommentar på förra bloggen som skulle vara ett suveränt exempel men tydligen hade jag tagit bort den :/ Men det var typ att "Varför äter du så som du gör? Vill du verkligen gå ner i vikt? Fundera på det riktigt länge och noga och skicka sedan svar till min blogg" aja, den var roligare i orginal, men ni fattar vinken.

Nu ska jag sova! <3
Gonatt



Kommentarer
Postat av: N

Sv; allt för många kilon! :O mer vill jag inte säga, jag har inte mod nog att avslöja min vikt. Inte ens fast jag är anonym :) Men inte mer än 10 kan jag säga iaf...

2010-10-19 @ 22:27:22
URL: http://smallintown.blogg.se/
Postat av: N

Sv; haha ja vet ;P Tack! :)

2010-10-20 @ 09:54:38
URL: http://smallintown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0