jävla jojo

Nu är jag hemma igen.. har varit hos pojken och hans familj sen i onsdags.. har även gått upp 1,7 sen i onsdags.
Förstår verkligen inte hur jag ska kunna vara duktig när jag är där..

Pojkens mamma älskar att bjuda på fika.. och hon har godis framme jämt och lagar all mat till familjen.. Dom använder fet grädde, fet ost och den fetaste mjölken som finns.. dom har inga mackor jag äter, bara vitt bröd, typ baugetter och tekakor..
Dom äter sjukt jävla Oregelbundet så man är ju cphungrig när maten väl är klar sp man slänger i sig allt och lite mer.. Ja, om man inte har tryckt i sig massa godis innan maten dvs..

Jag var glad förra veckan då mamman sa att hon skulle börja gå efter viktväktarna och laga nyttigare mat och ha mer frukt och grönsaker hemma..
TVÅ DAGAR!.. två dagar klarade hon.. sen blev det fettiga såser, mackor och skräpmat..
Ah juste, fredagar hemma hos dom är "skräpmatsdag", så hon ska slippa laga mat..men fredagar är ju enkelt, iallafall om dom äter från pizzan, det är bara att ta en sallad..
Men alla andra dagarna då?

Jag ska säga till min älskling att vi kan köpa mer sallad och sånt, jag kan gärna betala om det beror på att det är dyrt..
Jag kan ta med mig frukt och varmakoppen och sånt så jag har till mellanmål..
MEN det är ju helt kört med att försöka äta på regelbundna tider..
Jag är ju så att jag gärna vill bestämma på morgonen och göra ett shema med vad och när jag ska äta under dan..
Jag är ett kontrollfreak, jag måste planera och bestämma.. min pojk och hela hans familj är sånna som "tar det när det kommer" typ.. "det löser sig", "vi tar det sen" osv.. lite små jobbigt.. men men

Jag måste verkligen lösa detta, när jag är hemma så går jag ner, när jag är hos pojkens familj så går jag upp..
Jävla jojo!

Hur brukar ni göra när ni sover/bor borta hos någon annan? Ge mig gärna massa tips eller kanske en uppmuntrande lite mening! puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0