The bomb.

Imorse tog jag fram listan där jag skrev ner alla mått och vikt förut när jag hade kontrollen..
Sist jag fyllde i var vecka 44 och anledningen varför jag inte skrivit där sen dess är för att jag levt i min lilla bubbla av förnekelse..
Jag visste att jag hade gått upp och vecka 44 hade jag min "lägsta vikt" någonsin förutom när jag var yngre då..
I mitt huvud trodde jag nog att om jag inte mätte mig och skrev ner några nya mått så fanns det inte.. låtsas som ingenting..
Haha..
Så nu får jag helt enkelt ta den lilla ångesten och acceptera att det är massa extra centimetrar och kilon på min kropp.. jag har ju gjort det mot mig själv.. inga ursäkter..
Det är ju egentligen bara att välja att antingen älta, få ångest och antingen gå upp mer eller att försöka se detta som motivation och ge järnet..

Jag tog en ny lista för i år och överst så skrev jag vikten som jag hade vecka 44, och jag ska försöka att se det som ett bevis på att jag kan om jag vill! och jag vill ju verkligen.

Ok.. here is the bomb..
Vikten nu - 77,7kg.. helt galet.. dock så är det 11kg mindre än för ett år sen så jag är ju iallfall på rätt väg..
Bröst - ca 95cm
Höfter/mage - 108cm
Lår - 67,5cm
Överarm - 36cm
Midja - 88cm
Rumpa - 109cm
Under brösten - 86cm
Smalben - 43cm

Egentligen.. varför skäms jag för att skriva ut min vikt och mått här?
Det är ju bara hur min kropp ser ut.. det är inte jag.. det ska bort..
Är jag rädd att ni fina människor sluta läsa min blogg för att jag är fetare och äckligare än vad ni trodde?
- ja antagligen..
Ja ser på min kropp och ser allt fett.. allt äckligt fett och blir äcklad över att jag låtit mig själv bli så här..
I min värld så tittar folk på mig och tänker exakt samma sak.
Men vad tjänar jag på att bli äcklad?
- ingenting, jag får bara mer ångest vilket i slutändan leder till mer fett..

Såå.. jag försöker att se på mig själv och tänka att det som är på min kropp, är som ett skal, en kokong..
Allt fet gömmer bara den fina lilla fjärilen jag egentligen är..

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0