rubrik

Jag kan inte sluta tänka på allt de där vi pratade om när vi hade "sunda matvanor".. det om negativ förbränning och sånt som vi pratade om på utbildningen för ett bra tag sen..

Att kroppen väldigt lätt ställer in sig på negativ förbränning, a.k.a svältförbränning..
Bara på en dag om man tränar på "tom mage" eller äter för lite så blir förbränningen genast på musklerna..
Jag gillar ju morgon träningar, innan frukost hellst, och det var tydligen ett BIG NO NO om jag vill förbränna fettet och inte musklerna.
Om jag inte ätit och tränar så finns det ingenting att förbränna i magen så går förbränningen direkt till musklerna och musklerna börjar utsöndra ammoniak, vilket både gör att det kan fräta sönder ledband så dom går av och gör att man lätt får en väldigt distinkt svett lukt.. alltså svetten luktar värre och och liknar acceton lukten..

I förrgår tränade jag innan frukost och jag kom då vad vi pratat om och tvättade mig extra noga och kladdade på lite extra med deo, men när jag väl var på utbildningen så kom jag på mig själv att jag STANK svett.. och det var inte vanlig svett.. BLÄ
Och igår tog jag shaken alldeles innan och jag luktade ingenting alls..
Jag bevisade lite för mig själv att det verkligen stämmer..
Och detta gäller för hela dagen, inte just bara för morgonen..

Vi hade samma "lärare" igår och då frågade jag henne om just morgonträning och hon sa precis som min dietist en gång sa, att jag ska ta nånting litet innan träningen.. typ ett halvt äpple, en liten bit banan osv. bara så kroppen inte tror att den svälter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0