Räkna kalorier eller points?

Ja jag kämpar fortfarande på med vikten och det gårlika segt som förut..
På veckorna kan jag vara skit duktig, även på helgerna.. så länge jag är hemma det vill säga..
Dock händer det inte ofta att jag är hemma på helgerna, eftersom jag jobbar så mycket jag kan nu så spenderar jag mina lediga dagar med min pojkvän och hans familj..
Jag måste säga att dom har riktigt dåligt inflytande på mig gällandes mat och snaskande.

Jag är inte så duktig på att motstå frestelser och sånt där..
Hos dom kryllar det av dom..
tårtor, godis, kakor, grillat, chips, feta såser..
Massor som jag ser till att INTE ha hemma..

Min pojkväns mamma slutade röka för ett gäng år sedan och sen dess så har hon gått upp i vikt och blivit världens godismonster och köper alltid hem choklad och kakor..
Ibland får hon för sig att försöka bli nyttig, men det brukar inte hålla så länge..
Nu sist så skulle hon dra med sig familjen och äta efter viktväktarna och räkna points, och efter som att det är hon som lagar all mat och oftast handlar så skulle det inte vara nå problem att hålla en diet.. men aja..
Jag tänkte att jag skulle köra på med dom på det där med points för att vi alla skulle kunna peppa varandra, så jag dissade mitt kära kaloriräknande och rotade fram mammas massa viktväktar kokböcker som bara legat, och tog bort dom till dom.

Nästa gång jag kommer bort så har allt deras sunda tänkande runnit ut i sanden..
Jag har försökt att kika på points och så nu men jag har inte varit så noga.. jag tror de är för jag egentligen inte gillar viktväktarna.

Haha jag tänkte skriva värsta långa inlägget om hur jag inte kan välja om jag ska räkna points eller kalorier men nu har jag fan bestämt mig. Jag gillar ju inte viktväktarna så då blir det till att räkna kalorier igen. simpelt!

Bloggen är bra, den hjälper mig att tänka :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0