Svullna ögon och tandmärken på knogarna har aldrig känns så bra som nu..

Nu är det typ 3 månader sen jag skrev sist, tre månader sen jag slutade med shake dieten och började äta igen.
Jag var otroligt peppad att köra på och va hälsosam med maten men endå kunna äta vad jag ville och kombinera det med träning så jag skulle kunna leva ett "normalt" liv utan att gå upp massa i vikt.. bara leva lixom..
Ja det var planen iallafall..

Jag blev helt .. ja.. nu hittar jag inget ord men ja.. det blev för mycket för mig när jag började äta igen som en "smal"person..
All denna njutning.. och att kunna gå och handla en påse godis och till och med äta den bland folk utan att dom tittar på mig med en äcklad min och dömmer mig, det jag kände jämt då jag var fetare.. Jag njöt nu.

Planen innebar också att jag skulle lämna "mia-livet" helt bakom mig och bara köra på och bara må bra och inte kräkas..
men som sagt så blev det på tok för mycket när jag började äta igen, för mycket av det goda..
Jag töjde på gränserna mer och mer hela tiden och tillät mig att äta lite "gotta" nästan varje kväll och tillslut så blev det nästan samma mängder som då jag hetsåt fast skillnaden nu var ju att jag inte kräktes..

Och hur går det då kära vänner? - Jo! nu har jag minsann gått upp 12kg av dom 30 jag lyckades bli av med.. yeey

Väger nu 69 kg och absolut VÄGRAR gå upp mer nu!

Ett tag innan jag slutade med shakesen så tog jag kontakt med en kurator på ungdomsmottagningen angående mitt matmissbruk, hon skickade mig vidare till psyk på sjukhuset och nu ska jag tydligen få komma till nån annan.. Men allt tar sån jävla tid och jag vill inte bara vänta och gå upp massa mer i vikt innan jag kan få riktig hjälp så nu har jag valt att återgå till mia, sålänge iallfall..

Och det sjukaste är att det känns så bra, bara att jag vet att jag har kontrollen igen.. 

Som att hitta tillbaka till en gammal vän.. men bara för ett tag såklart, SEN så ska jag bli frisk :)

Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0